Recent Posts

December 31, 2010

Family Outing..

Kenangan sekeluarga di Gayang Seafood Restaurant

Nampaknya, tirai tahun 2010 M disimpulkan dengan Family Outing. Bertolak dari rumah ke Gayang Seafood Restaurant, Tuaran, Sabah. Mungkin Family Outing ini juga sebagai menyambut kepulangan adik saya yang akan pulang ke kampus Universiti Teknologi Malaysia pada 2 Jan 2011 ini. Ini adalah pertama kali saya ke Gayang Seafood ini, dan tertanyata tempat sebegi berjaya menambat hati saya yang sukakan suasana alam flora dan fauna. Sementara menunggu tempahan makanan sampai, seperti biasa saya mencuci mata sambil menangkap gambar menggunakan DSLR kakak saya. Ditambah dengan cuaca yang agak baik, menyerikan lagi suasana Family Outing kami. Saya sedikit kaget melihat seekor buaya yang disimpan dalam sebuah kurungan kecil berdekatan dengan restorang itu. Walaupun harga tempahan sedikit mahal, tetapi ianya berbaloi dengan kebersamaan kami sekeluarga yang susah untuk berkumpul sekeluarga kerana saya dan adik saya yang masih melanjutkan pelajaran di semenanjung.

'Gendang Gendut Tali Kecapi, Kenyang Perut Senang Hati.' Selepas itu, kami ke 1Borneo untuk aktiviti seterusnya iaitu bermain Bowling di 1Borneo. Persaingan hebat juga di antara kami. Namun selepas memerah keringat dan peluh, akhirnya saya berjaya memenangi perlawanan itu dengan kelebihan satu mata daripada Abang saya. ALHAMDULILLAH.

Setelah penat bermain, akhir sekali kami singgah makan malam di Restoran Getaran Jiwa. Pertama kali juga saya ke restoran tersebut yang menampilkan suasana 60-an dengan suasana muzik dan lagu-lagu Allahyarham Tan Sri P Ramlee.

Ternyata setiap dari kami gembira dengan outing yang singkat ini. Semoga kebahagiaan yang ada sekarang berpanjanganhingga ke hujung hayat.
Hasmadi (saya) dan Hairul (adik)
Mama yang disayangi
Hasnizah (kakak) dan Lucy (Kakak Ipar)
Bergambar di pintu masuk restoran
Bapa dan Mama
Di pintu gerbang restoran.
Laluan ke restoran
Soft Shell Crab
Vegetable

Butter Prawn
Post sekeluarga sebelum makan.
Gelagat abang ketika di 1Borneo
Adik sedang mengajar kakak bermain bowling
Muka gembira dalam keletihan selepas bermain bowling.
Makan malam di Restoran Getaran Jiwa.

0 comments: